گزارش فعالیت های شهریور ماه

گزارشات سال ۱۳۹۹
  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگار محترم کلاس چهارم یک

اگر به چیزهایی که در زندگی دارید نگاه کنید، همیشه بیشتر خواهید داشت. اگر به چیزهایی که ندارید نگاه کنید، هرگز سیر نخواهید شد.

اولین جلسه ی دیدار آموزگار محترم کلاس چهارم یک با والدین گرامی روز شنبه 1شهریور سال 1399، رأس ساعت 17:30 با حضور معاون محترم آموزشی جناب آقای بیگی ، آموزگار  محترم  کلاس سرکار خانم بذرگر و معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ،آموزگار نکاتی را درباره « سناریوهای بازگشایی مدارس در سه حالت ( حضوری ،نیمه حضوری و غیر حضوری ) ، برگزاری کلاس های آنلاین در طول سال تحصیلی ، معرفی کتابهای درسی و غیر درسی و پک مشخصات فردی و کاربرگ ها و…..»  را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند .

در ادامه معاون محترم آموزشی راجع به مسائل انظباطی صحبت هایی بیان کردند.

در ساعت 19:30 جلسه به پایان رسید .

  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگار محترم کلاس سوم یک

زندگی های ما روزی به پایان می رسند که در مورد چیزهایی که اهمیت دارند سکوت کنیم.

اولین جلسه ی دیدار آموزگار محترم کلاس سوم یک با والدین گرامی روز یکشنبه  2 شهریور سال  1399 ، رأس ساعت 9 صبح به صورت گروه های 12 نفره در تایم های متفاوت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل کلاس درس برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ،آموزگار سرکار خانم آزاد با پخش کلیپی نکاتی را درباره « سناریوهای بازگشایی مدارس از 15 شهریور ، برگزاری کلاس های آنلاین و دفتر ارزیابی آنلاین در طول سال تحصیلی ،معرفی کتابهای درسی و معرفی کتاب روانشناسی و چندکتاب دیگر ، لیست ملزومات موردنیاز و پک مشخصات و کاربرگ ها و آزمونهای مستمر دو ماهه ….» را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند .

در ادامه معاون محترم آموزشی  جناب آقای بیگی راجع به مسائل انظباطی صحبت هایی را بیان کردند.

این جلسه در ساعت 12 به پایان رسید .

  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگار محترم کلاس سوم سه

اولین جلسه ی دیدار آموزگار محترم کلاس سوم سه با والدین گرامی روز شنبه  1شهریور سال 1399 ، رأس ساعت 9 صبح به صورت گروه های 10 نفره در تایم های متفاوت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل کلاس درس برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ،آموزگار محترم سرکار خانم خراسانی نکاتی را درباره « سناریوهای بازگشایی مدارس از 15 شهریور ، برگزاری کلاس های آنلاین و دفتر ارزیابی آنلاین در طول سال تحصیلی ، معرفی کتابهای درسی و معرفی کتاب روانشناسی و چندکتاب دیگر ، تکنیکهای فرزندپروری و کاهش مشکلات رفتاری و بازی درمانی برای ترمیم رابطه مادر و فرزند ،لیست ملزومات موردنیاز و پک مشخصات و کاربرگ ها و آزمونهای مستمر دو ماهه …. » را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند .

در ادامه معاون محترم آموزشی  جناب آقای بیگی راجع به مسائل انظباطی صحبت هایی را بیان کردند.

در ساعت 12 جلسه به پایان رسید .

  • فضاسازی آموزشگاه به مناسبت ماه محرم

محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده ، و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ ، همیشه حق بر باطل پیروزشده است.

با فرا رسیدن ماه حزن و غم سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام ) و یاران با وفایشان ،امروز شنبه 1 شهریور سال 1399 ، دوم محرم سال 1442 هجری قمری به همت معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری و معاونین محترم آموزشی ،فضای دبستان با پرچم های عزای امام حسین ( علیه السلام ) سیاه پوش شد.

محرم سالروز ورود کاروان امام حسین (علیه السلام ) به کربلای معلاست ،که این آغاز مدرسه ی حسینی است ،مدرسه ای که لباس و فرم خاصی ندارد و مخاطبینش بر اساس فرم گزینش مصاحبه نمی شوند . در این مدرسه صغیر و کبیر مطرح نیست همه در کنار هم یاد می گیرند ،این مدرسه به طیف خاصی تعلق ندارد ،هر جا که علمی برای مبارزه برافراشته باشد رد پای حسین بن علی (علیه السلام ) دیده می شود .

این مدرسه ، مدرسه امید و حرکت است نه اندوه و ماتم ، چرا که بعد از 14 قرن هنوز خون حسین و یارانش می جوشد ،دروس این مدرسه محفوظات و حرف نیست ،بلکه اقدام و عمل است .ولایت مداری ،دفاع از مظلوم است برای همین است که محتوای دروس و کتاب هایش بعد از 1400سال منسوخ نمی شود .

  • جلسه هم اندیشی معلمین پایه اول با محوریت « جشن شکوفه ها »

به کتاب های توی کتاب خونه که نگاه می کنی خوشحالیت دو چندان می شود ،از مدت ها قبل به چنین روزی فکر می کردی شکوفه عزیز ،اینکه بتوانی مثل خواهر و برادرت به مدرسه بروی و خودت برای خودت کتاب بخوانی و اینکه بتوانی خودت کتاب های تو کتاب خونه رو بخوانی مثل یک رۆیا بود. رۆیایی که انشالله از روز جشن شکوفه ها امکان پذیر است .

روز دوشنبه 3 شهریور ماه سال 1399،با حضور مدیریت محترم آموزشگاه جناب آقای دلپسند و معاون محترم آموزشی جناب آقای هاشمی و معلمین گرامی پایه اول سرکار خانم ها « قاسمعلی زاده ،عارفی و رحمت » جلسه هم اندیشی جهت بهتر برگزار کردن جشن شکوفه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دفتر دبستان برگزار گردید .

در این جلسه پیرامون مباحث زیر بحث و تبادل نظر صورت گرفت :

– دانش آموزان هر کلاس به دو گروه تقسیم شوند و در دو روز مشخص در مدرسه حضور یابند .

– دانش آموزان از ساعت 8:30 الی 10 در آموزشگاه باشند تا آموزگاران عزیز پایه  اول آنها را با محیط و عوامل اجرایی در مدرسه آشنا کنند .

– آماده سازی کارتهای شناسایی و رنگ آمیزی میزهای دانش آموزان جهت رعایت پروتکل بهداشتی

– آماده سازی جوایزی برای دانش آموزان عزیز و آماده سازی کلاس ها

– مشخص شدن روز برگزاری جشن شکوفه ها

انشالله که شکوفه های عزیز که هفت سال تمام انتظار این روز  زیبا و قشنگ را می کشیدند ،این روز برای این شکوفه های بوستان حسینی ،روزی پر از خاطره و به یاد ماندنی رقم به خورد .

شایان ذکر است روز برگزاری جشن شکوفه ها از طریق پیامک و گرو ه های کلاسی به خانواده ها اطلاع رسانی می شود.

به امید دیدن روی ماه شما شکوفه های عزیز.

  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگار محترم کلاس سوم دو

موفقیت تحصیلی در عصر مدرن هنگامی به دست می‌آید که خود را از چارچوب ذهنی بسته خارج کنید و با نگاهی خلاقانه به مباحث درسی فکر کنید.

اولین جلسه ی دیدار آموزگار محترم کلاس سوم دو با والدین گرامی روز دوشنبه 3 شهریور سال 1399 ، رأس ساعت 9 صبح به صورت گروه های 10 نفره در تایم های متفاوت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل کلاس درس برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ،آموزگار سرکار خانم توکلی با پخش کلیپی نکاتی را درباره « سناریوهای بازگشایی مدارس از 15 شهریور ، برگزاری کلاس های آنلاین و دفتر ارزیابی آنلاین در طول سال تحصیلی ، معرفی کتابهای درسی و معرفی کتاب روانشناسی و چندکتاب دیگر ، لیست ملزومات موردنیاز و پک مشخصات و کاربرگ ها و آزمونهای مستمر دو ماهه ….» را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند .

در ادامه معاون محترم آموزشی  جناب آقای بیگی راجع به مسائل انظباطی صحبت هایی را بیان کردند.

این جلسه در ساعت 12 به پایان رسید .

  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگاران محترم پایه پنجم

اولین جلسه ی دیدار آموزگاران محترم پایه پنجم با والدین گرامی پنجم یک و تعدادی از والدین پنجم دو ، روز یک شنبه  2 شهریور  سال  1399 ، رأس ساعت 17:30 با حضور مدیریت محترم جناب آقای دلپسند ، معاون محترم آموزشی جناب آقای زهرایی ، آموزگاران  محترم  پایه پنجم جناب آقایان « صادقی حصار ، غیور و محمودی » ، معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ، جناب آقای دلپسند ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گرامی ، صحبت هایی پیرامون نحوه بازگشایی مدارس در سه حالت « حضوری ،نیمه حضوری و غیر حضوری » بیان کردند ، سپس معاون محترم پرورشی درباره چگونگی انجام فعالیت های فرهنگی در بسترهای مجازی ، توضیحاتی را ارائه نمودند.

در ادامه جناب آقای صادقی با پخش کلیپی از کلیات جلسه از جمله آشنایی با والدین ، انتظارات ، همراهی در فضای مجازی ، کلاسهای آنلاین و …صحبت هایی را بیان کردند و کتابهای درسی که تدریس آن برعهده ایشان بود را توضیح دادند که هر کتاب شامل چه مباحثی است و زمان تدریس و فرصت یادگیری هر کتاب را تشریح نمودند.

سپس آقای غیور در جایگاه قرار گرفت ضمن سلام  و عرض خیرمقدم کتاب ریاضی را معرفی نمودند و انتظارات خود را از دانش آموزان و والدین در وضعیت حضوری و غیرحضوری مطرح نمودند.

پایان بخش جلسه  جناب آقای محمودی بودند که پشت تریبون قرار گرفتند ، ضمن معرفی خود ، کتابهای علوم و اجتماعی را معرفی کردند .

  • برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین و مربیان پرورشی مدارس امام حسین (علیه السلام )

«دِراسَةُ الْعِلْمِ لِقاحُ الْمَعْرِفَةِ»؛ کسب علم موجب رسیدن به معرفت و شناخت است.

روز سه شنبه 4 شهریور سال 1399،دومین جلسه هم اندیشی معاونین و مربیان محترم پرورشی مدارس امام حسین ( علیه السلام ) رأس ساعت 9 صبح در محل دبیرستان دخترانه دوره دوم امام حسین (علیه السلام ) واحد دو ، واقع در خیابان سناباد ابتدایی خیابان سنایی با حضور جانشین محترم مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین ( علیه السلام ) برگزار گردید .

بعد از تلاوت آیاتی از کلام نورانی وحی و روضه خوانی برای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ، جانشین محترم مدیر عامل مؤسسه و معاونت فرهنگی در ارتباط با تشکیل این کارگروه و مسائل تربیتی دانش آموزان در سه وضعیت « قرمز ، زرد و سفید » صحبت نمودند ،همچنین دبیر خانه ی یادواره کودک و محرم ، پرتو نور و بقیه دبیر خانه  ها گزارشاتی از فعالیت های خود را به سمع و نظر حاضرین در جلسه رساندند.

در پایان جلسه حاضرین سوالات خود را جویا شدند و مسئولین محترم پاسخگویی آن بودند.

  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگار محترم کلاس چهارم دو

اولین جلسه ی دیدار آموزگار محترم کلاس چهارم دو با والدین گرامی روز سه شنبه 4 شهریور سال  1399، رأس ساعت 17:30 با حضور مدیریت محترم جناب آقای دلپسند ،معاون محترم آموزشی جناب آقای بیگی ، آموزگار  محترم  کلاس سرکار خانم دهقان و معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ، معاون محترم پرورشی درباره چگونگی انجام فعالیت های فرهنگی در بسترهای مجازی توضیحاتی را ارائه نمودند . در ادامه مدیریت محترم آموزشگاه کلیاتی را در مورد سناریوهای بازگشایی مدارس و تدابیر اندیشیده شده در هر وضعیت را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند ؛ سپس آموزگار بعد از عرض سلام و خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) ، با پخش کلیپی نکاتی را درباره « سناریوهای بازگشایی مدارس در سه حالت « حضوری ،نیمه حضوری و غیر حضوری » ، برگزاری کلاس های آنلاین در طول سال تحصیلی ،معرفی کتابهای درسی و غیر درسی و پک مشخصات فردی و کاربرگ ها و…..»  را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند .

در ادامه معاون محترم آموزشی راجع به مسائل انظباطی صحبت هایی را بیان کردند.

جلسه در ساعت 19 به پایان رسید .

  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگار محترم کلاس چهارم سه

اولین جلسه ی دیدار آموزگار محترم کلاس چهارم سه با والدین گرامی روز چهارشنبه 5 شهریور سال  1399، رأس ساعت 17:30 با حضور مدیریت محترم جناب آقای دلپسند ،معاون محترم آموزشی جناب آقای بیگی ، آموزگار  محترم  کلاس سرکار خانم زمانیان و معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ،معاون پرورشی درباره چگونگی انجام فعالیت های فرهنگی در بسترهای مجازی توضیحاتی را ارائه نمودند.

در ادامه مدیریت محترم آموزشگاه  کلیاتی را درمورد سناریوهای بازگشایی مدارس و تدابیر اندیشیده شده در هر وضعیت را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند ؛ سپس  آموزگار بعد از عرض سلام و خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام ) ،با پخش کلیپی نکاتی را درباره « سناریوهای بازگشایی مدارس در سه حالت « حضوری ،نیمه حضوری و غیر حضوری » ، برگزاری کلاس های آنلاین در طول سال تحصیلی ،معرفی کتابهای درسی و غیر درسی و پک مشخصات فردی و کاربرگ ها و…..»  را به سمع و نظر اولیاء محترم رساندند .

در ادامه معاون محترم آموزشی راجع به مسائل انظباطی صحبت هایی بیان کردند و کتابهای درسی تحویل اولیا گردید.

جلسه در ساعت 19 به پایان رسید .

  • برگزاری جلسه معارفه و دیدار اولیاء با آموزگاران محترم پایه ششم

اولین جلسه ی دیدار آموزگاران محترم پایه ششم با والدین گرامی ششم یک و تعدادی از والدین ششم دو ، روز دوشنبه 10شهریورماه سال  1399 ، رأس ساعت 17:30 با حضور مدیریت محترم جناب آقای دلپسند ، معاون محترم آموزشی جناب آقای زهرایی ، آموزگاران  محترم  پایه پششم جناب آقایان « خوئی ،محمدنیا، شمسی»معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در محل سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ،جناب آقای دلپسند ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گرامی ،صحبت هایی پیرامون نحوه بازگشایی مدارس در سه حالت « غیر حضوری ،نیمه حضوری و حضوری » بیان کردند ، سپس معاون محترم پرورشی درباره چگونگی انجام فعالیت های فرهنگی در بسترهای مجازی را توضیحاتی را ارائه نمودند.

در ادامه جناب آقای خویی با پخش کلیپی از کلیات جلسه از جمله آشنایی با والدین ، انتظارات ، همراهی درفضای مجازی ،کلاسهای آنلاین و …صحبت هایی را بیان کردند و کتابهای درسی که تدریس آن برعهده ایشان بود را توضیح دادندکه هرکتاب شامل چه مباحثی است و زمان تدریس و فرصت یادگیری هرکتاب را تشریح نمودند.

سپس آقای شمسی در جایگاه قرار گرفتند ضمن سلام  و خیرمقدم کتاب های « علوم و اجتماعی »  را معرفی نمودند و انتظارات خود را از دانش آموزان و والدین در وضعیت حضوری و غیرحضوری مطرح نمودند.

پایان بخش جلسه  جناب آقای محمدنیا بودند که پشت تریبون قرارگرفتند ، ضمن معرفی خود ، کتاب ریاضی و روش تدریس آن را توضیح و چگونگی فعالیت در فضای مجازی را بیان کردند .

در انتها آموزگاران محترم پاسخگوی سوالات والدین بودند و کتابهای درسی هم توزیع گردید.

شایان به ذکر است که والدین کلاس ششم سه و تعدادی از کلاس ششم دو روز سه شنبه ساعت 17:30 در جلسه شرکت می کنند.

  • توزیع کتاب های درسی دانش آموزان

مطالعه کتاب یعنی استحمام مغز،مطالعه کتاب یعنی تبدیل ساعات ملامت بار به ساعات لذت بخش.

شما به قفسه کتابخانه دخیل ببندید،دوستان صمیمی پیدا می شوند که حاجت شمارا برآورده کنند.

کتابهای درسی دانش آموزان بعد از تحویل از آموزش و پرورش و بسته بندی و تزیین آنها به همت معاونین و معلمین محترم ، با ارسال پیامک به والدین محترم طبق برنامه مشخص شده ، والدین با رعایت پروتکل های بهداشتی در آموزشگاه حضور یافتند و از معلمین و معاونین تحویل گرفتند.

امروز سه شنبه 11 شهریور سال 1399، والدین محترم  پایه های دوم سوم و چهارم در مدرسه حضور یافتند و کتابهای فرزندان خود را از معلم کلاس تحویل گرفتند . تا دانش آموزان با شروع سال تحصیلی با در دست داشتن کتابها به استقبال سال تحصیلی جدید سال 1400-1399 بروند .

با آرزوی سالی سرشار از موفقیت و تندرستی برای همه گلهای بوستان حسینی .

  • برگزاری جلسه هم اندیشی با محوریت « نحوه حضور دانش آموزان در آموزشگاه »

همیشه رو به جلو حرکت کنید ، حتی با قدمهای کوچک

برای دیگران، شکست شما هم می‌تواند به اندازه موفقیت‌تان هیجان انگیز باشد.

روز سه شنبه 11 شهریور ماه سال 1399، با حضور مدیریت محترم ، معاون محترم آموزشی، مربی گرامی بهداشت و مسئول محترم سایت و معلمین محترم پایه های اول و دوم  ،جلسه هم اندیشی پیرامون « نحوه حضور شکوفه های حسینی با رعایت قوانین و پروتکل های بهداشت و حضور دانش آموزان پایه دوم در آموزشگاه ، فیلمبرداری و تشکیل کلاس های آنلاین  » در دفتر مدرسه برگزار گردید .

در این جلسه حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند و نتیجه گیری خوبی حاصل شد .

انسان به هر چیزی که بتواند در ذهنش تصور کند و به آن باور داشته باشد می تواند برسد .

  • طراحی و آماده سازی کارت های شناسایی دانش آموزان پایه اول

روز هیاهوی دانش آموزان خوشحال … روز معلم هاي صبور و مهربان … روز ناظم هاي دلسوز و مدیرهای دوست داشتنی … روزی که باز فراش پرتلاش, میرود به جنگ هر چه غبار.

با ورود شکوفه ها به بوستان علم و دانش به استقبال فصل علم آموزی می رویم .جهت آشنایی شکوفه های حسینی با محیط آموزشگاه و معلیمن ، امروز سه شنبه 11 شهریور ماه سال 1399،به همت معاون محترم آموزشی جناب آقای هاشمی، کار طراحی و آماده سازی کارت های شناسایی دانش آموزان ورودی پایه او ل به اتمام رسید .

کارت ها در سه رنگ مختلف ؛ کلاس اول یک ( سبز ) ، کلاس اول دو (سفید) و کلاس اول سه ( قرمز) ، طراحی شده اند و بر روی آنها نام و نام خانوادگی دانش آموز ، نام کلاس و نام دبستان ، ثبت شد .

روزی که همه ي دیوارها, میزها و صندلی هاي مدرسه که از خواب تابستانی بیدار شده اند, به روی شکوفه های درس و دانش تبسم می زنند.

امسال مراسم شکوفه های حسینی متفاوت با سالهای دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می گردد.

  • آموزشگاه مهیای پذیرایی از شکوفه های حسینی

همه چیز در فضای مدرسه بوی تازگی می داد، میزها، نیمکت ها و حتی آسفالت ورودی مدرسه، اما کمی متفاوت تر با سالهای دیگر همه با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظم خاص.

به مناسبت آغاز فصل علم و دانش و ورود شکوفه های حسینی به گلستان علم و دانش در روز های چهارشنبه و پنج شنبه 12 و 13 شهریور ماه سال 1399 ، تمام رنگ های رنگین کمان در فضای مدرسه خود نمایی می کرد، همه المان ها، پرچم ها، میزها  و …  با رنگ بندی زیبا مهیای پذیرایی از شکوفه ها هستند، امروز سه شنبه 11 شهریور ماه سال 1399،تکاپوی آموزگاران عزیز و مسئولان محترم مدرسه برای برگزاری باشکوه و منظم جشن شکوفه ها دیدنی بود.

فضاسازی حیاط آموزشگاه و راهروها، آماده سازی کلاس های درس و چیدمان کتاب ها از جمله فعالیت های صورت گرفته در این راستا بود .

سال تحصیلی که آغاز می شود، همه ی آبشارها با کودکان کلاس اولی، صدای آب را می کشند و بادها، صدای ابرها را با باران بخش می کنند.

  • فضاسازی آموزشگاه به مناسبت حضور شکوفه های حسینی

آغاز سال تحصیلی جدید ، آغازی برای سفر در مسیر دانستن و فهمیدن است .

 این روز ، فرصتی برای یک طلوع جاویدان است . بهانه ای برای نوشتن برسر سطر زندگی . روزی که ذهن کوچک آن همه کودک معصوم در بین راه مدرسه، پر از سوال و آسمان دلشان پر از صدای بال می شود.

امروز چهارشنبه 12 شهریور سال 1399 ، معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری فضای مدرسه رو به مناسبت برگزاری مراسم دانش آموزان عزیز کلاس اولی  ، که آغاز سال تحصیلی جدید و شروع بهار علم و دانش است برای شکوفه های حسینی آماده ساختند . امیدواریم که سالی سرشار از موفقیت در راه آموزش و پرورش پیش رو داشته باشیم.

  • بروز رسانی تابلو بهداشت به مناسبت جشن شکوفه ها

ما همه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم تا هیچکدام بیمار نشویم .

روز پنج شنبه 13 شهریور سال  1399، به همت مربی محترم بهداشت سرکار خانم دادپور به مناسبت جشن شکوفه ها و همزمان با بازگشایی مدارس تابلو بهداشت تزیین شد ، این تابلو مناسب با دوران کرونا طراحی شده است و شامل آموزش ها به صورت تصویری و نوشتاری است ، تصاویری همچون دانش آموزان با ماسک ،تصویر شستن دست ها ، تاثیر و توضیحاتی درباره محافظت از چشم ها در برابر کرونا ، تصاویر و توضیحاتی درباره رعایت فاصله اجتماعی در مکان های مختلف و اینکه میزان فاصله چقدر باید باشد تصویر و توضیحاتی درباره روش های پیشگیری ازکرونا در مدرسه را شامل شده است.

  • برگزاری کلاس آنلاین مرور سال قبل و آشنایی با دانش آموزان پایه پنجم

هرگز خودتان را با هیچکسی دیگر در این جهان مقایسه نکنید،این کار را بکنید به خودتان توهین کرده اید.

بعد از ارسال کد ملی های دانش آموزان و آموزگاران کلاس به مؤسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین ( علیه السلام ) توسط معاون محترم فناوری سرکار خانم شکوهیان ، روز پنجشنبه 13 شهریور ماه سال 1399 ، اولین جلسه آموزش آنلاین پایه پنجم با حضور آموزگاران پایه پنجم جناب آقایان « صادقی ، غیور و محمودی » به صورت کلاسی از ساعت 7:30 الی 12 ، جهت آشنایی با دانش آموزان و مرور مطالب سال قبل در آموزشگاه برگزار گردید .

فیلم این کلاسها توسط مسئول محترم فناوری ضبط شد و به گروه های کلاسی ارسال گردید.

شایان به ذکر است که برنامه کلاسی ، فیلم نحوه ورود و نرم افزارهای مربوط به کلاس توسط مسئول محترم فناوری از یک هفته قبل در کانال سروش در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است .

  • تدریس نگاره ۱ در کلاس خانم عارفی

روز شنبه 15 شهریور سال 1399،با آغاز سال تحصیلی 1400-1399،شکوفه های کلاس اول دو با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس درس حضور یافتند و آموزگار سرکار خانم عارفی با توجه به سال تحصیلی جدید که متفاوت با سال های دیگر است ، نگاره 1 « به خانه خوش آمدی » را برای شکوفه ها خواندند ،سپس شکوفه ها را با کتاب فارسی آشنا کردند و درباره تصاویر و مفاهیم آن صحبت کردند در این نگاره دانش آموزان با احترام به خانواده و محبت بین اعضای خانواده آشنا شدند .

در پایان جهت تقویت ماهیچه های دست ،کاردستی را برای خانه درست کردند و نقاشی اعضای خانواده را کشیدند .

  • تدریس نگاره ۱ در کلاس خانم علیزاده

امروزر دانش آموزان کلاس اول سه با خط زمینه ، فاصله گذاری و اندازه نویسی آشنا شدند.

روز شنبه 15 شهریور سال 1399،با آغاز سال تحصیلی سال 1400-1399،شکوفه های کلاس اول سه با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس درس حضور یافتند و آموزگار سرکار خانم علیزاده با توجه به سال تحصیلی جدید که متفاوت با سال های دیگر است ، ابتدا دانش آموزان را با استفاده از ماکت حیوانات « زنبور و پروانه » با مفهوم روی خط و زیر خط زمینه آشنا کردند، سپس نگاره 1 « به خانه خوش آمدی » را برای شکوفه ها خواندند ،در ادامه  شکوفه ها را با کتاب فارسی آشنا نمودند و درباره تصاویر و مفاهیم آن صحبت کردند در این نگاره دانش آموزان با احترام به خانواده و محبت بین اعضای خانواده آشنا شدند .

در پایان جهت تقویت ماهیچه های دست ،کاردستی را برای خانه درست کردند و نقاشی اعضای خانواده را کشیدند .

  • برگزاری جلسه شورای معلمین در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

راز پیشرفت در آغاز کردن است. راز آغاز کردن در آن است که وظایف سخت و پیچیده ی خود را به وظایف کوچکی که قابل مدیریت کردن باشند، بشکنید و سپس از نخستین آنها آغاز کنید.

رأس ساعت 10:30 ،روز شنبه 15 شهریور سال 1399، جلسه شورای معلمین با حضور همه همکاران با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید .

بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ، مدیریت محترم دبستان جناب آقای دلپسند پیرامون « وضعیت قراردادها ، تصمیم گیری راجع به نحوه حضور دانش آموزان در آموزشگاه ، آموزش های آنلاین ، ضدعفونی کردن کلاس ها و نیمکت ها و دغدغه های والدین …..» صحبت های را بیان کردند ،سپس آموزگاران نظرات خود را بیان نمودند و مدیریت محترم پاسخگویی سوالات همکاران گرامی بودند .

جلسه در ساعت 12:30 به پایان رسید .

  • حضور دانش آموزان در آموزشگاه

امروز دانش آموزان با شور ونشاط وصف نشدنی قدم به محیط آموزشگاه گذاشتند.

دانش آموزان بعد از چند ماه تعطیلی امروز یکشنبه 16 شهریور ماه سال 1399، همه با ماسک و تعدادی با شیلد و در دست داشتن مایع ضد عفونی کنننده ،با شور و اشتیاق خاصی وارد آموزشگاه شدند و خدمتگزار آموزشگاه آقای مرادی همه دانش آموزان را ضد عفونی کردند. البته که امسال متفاوت تر با سالهای دیگر بود ولی از اینکه دانش آموزان دوستان خود را بعد از چند ماه تعطیلی دوباره می دیدند خوشحال و با نشاط بودند .

دانش آموزان پایه های اول تا ششم با حضور 50 درصد از آنها در روزهای فرد و 50 درصد بعدی در روزهای زوج در مدرسه حاضر شدند. تایم هر زنگ به صورت 35 دقیقه اجرا شد .

آرزوی تندرستی و موفقیت برای همه دانش آموزان عزیز را داریم .

  • به‌روز رسانی تابلوهای آموزشگاه با توجه به بازگشایی مدارس

حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی ؛ کار ایرانی، سرمایه ی ایرانی. سرمایه هم عِدل کار است. اگر سرمایه نباشد، کار تحقق پیدا نمیکند؛ اینها دو تا بالند، که تولید ملی با این دو بال حرکت میکند. سرمایه ی ایرانی هم احترام دارد، کار ایرانی هم احترام دارد. نتیجه ی سرمایه و کار عبارت است از تولید ملی. این باید تحقق پیدا کند.

با فرارسیدن سال تحصیلی جدید تابلو های آموزشگاه برای تشویق و ترغیب دانش آموزان به خرید کالاهای ایرانی امروز یک شنبه  16 شهریور سال 1399، توسط معاون محترم  پرورشی سرکار خانم نصیری با تصاویری از کالاهای ایرانی تزیین شد ، تا آینده سازان کشور در خرید اقلام مورد نیاز و لوازم تحریر به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی )از کالاهای ایرانی و با کیفیت استفاده کنند.

  • برگزاری مراسم صبحگاهی به صورت مجازی

از اهداف اجراي مراسم صبحگاهی در فضای مجازی افزایش اطلاعات عمومی می باشد.

مشاركت دانش آموزان با توجه به استعداد شان ، باعث اعتماد به نفس خواهد شد.

امسال با توجه به شرایط موجود مراسم صبحگاهی در مدارس به صورت حضوری اجرا نمی شود و با توجه به اینکه مراسم صبحگاهی در نشاط و روحیه همکاری بین دانش آموزان تاثیر دارد و نقطه آغاز شکوفا شدن آنها در وادی سخن خواهدبود . بالا بردن سطح علمی دانش آموزان ، آشنایی با فرهنگ خود باوری و کسب اعتماد به نفس از دیگر نتایج یک برنامه صبحگاهی موثر است .

در همین راستا به همت معاون محترم پرورشی  سرکار خانم نصیری ، هر هفته برنامه های آغازین در فضای مجازی برگزار می شود که دانش آموزان عزیز می توانند هر هفته برنامه هاي آغازين را در فضای  مجازی دنبال کنند .

از امروز سه شنبه 18 شهریور سال 1399، مراسم صبحگاهی  با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط دانش آموز محمد ملایی دانش آموز پایه سوم آغاز ،سپس سرود ملی و ادای احترام به امام و شهدا اجرا شد و در پایان سلام به امام حسین (علیه السلام ) به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ( علیه السلام ) توسط دانش آموز طاها مرزانی اجرا گردید .

  • تدریس نگاره ی ۳ « مقررات راهنمایی و رانندگی » در کلاس خانم عارفی

امروز آموزگار اول دو مبحث الگوهای منظم در کتاب ریاضی را با درس فارسی نگاره 3 ، تلفیق نمودند .

روز چهارشنبه 19 شهریور ماه سال 1399 ، آموزگار اول 2 سرکار خانم عارفی  ،  برای تدریس نگاره 3 ، خیابان را در کلاس طراحی کردند و با استفاده از وسایلی مانند « ماشین و ماکت چراغ راهنما » دانش آموزان را با فضای خیابان آشنا نمودند و رنگهای چراغ راهنما « قرمز ،زرد و سبز » را به الگوهای ریاضی ارتباط دادند .

در پایان با توجه به ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ( علیه السلام ) دانش آموزان را با بخش کردن کلمات به صورت سینه زنی آشنا کردند .

شکوفه های عزیز از این کلاس بسیار جذاب لذت بردند.

  • تقدیر از معلمین نمونه سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹

معلما،به راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان را بیاورد؟

معلمی شغل نیست ؛ معلمی عشق است .  اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای ، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد .

سال قبل طبق برنامه ریزی شورای معاونین 5 نفر از آموزگاران خانم ها « پارسا ، خراسانی ،زمانیان ،اعرابی و اخوان » به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند و امروز پنجشنبه 20 شهریور سال 1399، با اهداء لوح تقدیر از طرف مؤسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین ( علیه السلام ) از این آموزگاران در حضور همه همکاران خانم در دفتر مدرسه طی برگزاری جلسه ای تقدیر و تشکر به عمل آمد .

نقش معلم در دلهاست و دیگری جای او را نمی گیرد،آن که دلها به عشق او زنده است، در دل عاشقان نمی میرد.

بهترین ها را برای همه شما عزیزان آرزومندیم .

  • اجرای دومین صبحگاه مجازی

سلام بر آل ياسين ، مهدي بيا! بيا و منتظران تشنه را درياب و عاشقان بي قرارت را آرامش جان باش.

میگویند جمعه می آید …آری، روزی که بازار تعلقات دنیا را تعطیل کنیم؛ او خواهد آمد . اللهم عجل لولیک الفرج

روز پنجشنبه 20 شهریور سال 1399 ، معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری جهت ایجاد روابط اجتماعی و افزایش نکته‌سنجی دانش‌آموازن ،  دومین مراسم صبحگاهی را به صورت مجازی برگزار نمودند ، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط  دانش آموز سردار آبادی آغاز و با قرائت دعای فرج توسط دانش آموز پایه ششم مبین رحمان پناه پایان یافت . دانش آموزان اجرای های خود را به صورت صوتی و تصویری ،برای معاون محترم پرورشی ارسال کردند و بعد از آماده سازی کلیپ آن در کانال آموزشگاه قرار گرفت .

مراسم صبحگاهی ، تأثیر مثبتی بر عوامل روحی و روانی دانش آموزان در این شرایط ، دارد و می‌تواند بر انگیزه تحصیلی دانش‌آموزان نیز اثرگذار باشد.

  • برگزاری صبحگاه مجازی به منظور تقویت استعداد های دانش آموزان

اجرای برنامه صبحگاهی باعث تقویت استعدادها و اعتماد به نفس دانش آموزان می گردد.

طلوع خورشید عشق و امیدی به وسعت یک روز به همراه می آورد .

روز شنبه ۲۲ شهریور سال 1399 ، معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری به منظور تقویت روحیه و شکوفایی استعداد های دانش آموزان ، مراسم صبحگاه رو به صورت مجازی برگزار نمودند ، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط  دانش آموز پایه ششم پارسا ابراهیمی آغاز و با اجرای دانش آموز پایه چهارم سروش حسن زائی ادامه یافت ،سپس دانش آموزان پایه چهارم ، به نرمش صبحگاهی پرداختند .دانش آموزان اجرای های خود را به صورت صوتی و تصویری ،برای معاون محترم پرورشی ارسال کردند و بعد از آماده سازی کلیپ آن در کانال آموزشگاه قرار گرفت .

امیدواریم امروز چشمانتان جز زیبایی چیزی نبیند و دستانتان سرشار از نعمت و برکت و بخشندگی باشد .

  • بروز رسانی بردهای مشاوره

موفقیت کلید شادی نیست، شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.

روز دوشنبه 23 شهریور ماه سال 1399، به همت مشاور محترم دبستان سرکار خانم جعفری ،بردهای مشاوره آموزشگاه با پیام های  متفاوت تربیتی و آموزشی تزیین شد .

بازی زندگی ،بازی بومی رنگهاست ؛ اندیشه ها ،کردارها و سخنان ما ،دیر یا زود با دقت شگفت آوری به سوی ما باز می گردند.

زمانی که آدمی بتواند بی هیچ دلهره ای آرزو کند ، هر آرزویی بی درنگ بر آورده خواهد شد .

من معتقدم موفقیت زمانی به دست می آید که یک قدم جلوتر برویم؛ یعنی ضمن استقبال از ناملایمات و سختی ها شکست را بخشی از زندگانی خود بدانیم.

  • برپایی نمایشگاه نقاشی

سلامتی بزرگترین نعمت خداست،از خداوند منان روح و جسمی سالم برای شما دانش آموزان عزیز طلب می نماییم .

طبق برنامه ریزی معاون محترم پرورشی با مربی نقاشی و اطلاع رسانی به  دانش آموزان از آنها خواسته شد تا نقاشی های  زیبای پیرامون « راههای مبارزه با ویروس کرونا » ترسیم نمایند و تحویل دفتر پرورشی نمایند .

امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه سال ۱۳۹۹، به همت معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری با همراهی مربی  محترم نقاشی سرکار خانم قلی زاده ، نمایشگاهی از آثار دانش آموزان درباره راههای مبارزه با ویروس کرونا برپا گردید .

در این راستا تابلوهای آموزشگاه با پیام های کوتاه و تصویری درباره ویروس کرونا و راههای پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس تزیین شد .

روی بردها شعار ( ماسک من از تو محافظت می کند ،ماسک تو از من محافظت می کند ) نصب شد.

این کار باعث تشویق  و ترغیب دانش آموزان به زدن ماسک و مراقبت از خود در برابر این ویروس شد .

  • آموزش شستن صحیح دست ها در پایه اول

نسبت به سال قبل کتاب‌های بیشتری بخوانید و بازی‌های بیشتری انجام دهید.

روز دوشنبه 24 شهریور ماه سال 1399 ، مربی محترم بهداشت سرکار خانم دادپور ، جهت آموزش شستن صحیح دستها به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری کرونا،دانش آموزان پایه اول را در گروههای 5 نفره به آبخوری آموزشگاه بردند و به صورت عملی طریقه شستن دستها را در 20 ثانیه آموزش دادند .

ابتدا دانش آموزان نحوه شستن درست دست ها را به صورت عملی از مربی بهداشت فرا گرفتند و توضیحات کافی را آموختند ، سپس دانش آموزان دستهایشان را به مدت ۲۰ ثانیه به همان صورت که فرا گرفته بودند را شستند و قرار شد نحوه شستن صحیح دست ها را درمنزل به والدین خود توضیح دهند .

بدانید که زندگی مانند مدرسه است و شما برای یادگیری به اینجا آمده‌اید. مسائل ، جزئی از برنامه درسی است که ظاهر می‌شوند و از بین می‌روند ، درست مثل مسائل کلاس ریاضی، امّا درس‌هایی که از آن‌ها یاد می‌گیرید برای همیشه پا برجا می‌ماند .

  • تدریس درس اول قرآن در پایه ی اول

پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ):

أنَّهُ إذا قالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبىِّ قُل بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ فَقالَ الصَّبىُّ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ كَـتَبَ اللّهُ بَراءَةً لِلصَّبِىِّ و بَراءَةً لأِبـَوَيهِ و بَراءَةً لِلمُعَلِّمِ؛وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خداوند براى كودك و پدر و مادرش و معلم، برائت از آتش در نظر خواهد گرفت.

روز دوشنبه 24 شهریور ماه سال 1399 ، مربی قرآن خانم اعرابی در مورد آیه «  بسم الله الرحمن الرحیم » برای دانش آموزان پایه ی اول  صحبت کردند و بیان نمودند که چرا برای انجام کارها این آیه را می خوانیم . سپس از دانش آموزان خواسته شد تا  کادر آیه را رنگ آمیزی نمایند  و از دانش آموزان پرسیده شد تا کارهای را که با نام خدا آغاز می کنیم نام ببرید .

در پایان  همه دانش آموزان دستان کوچکشان را بالا بردند و خداوند را به خاطر سلامتی که به آنها داده است شکر گفتند .

تدریس این آیه باعث تقویت دوستی بین دانش آموزان ، علاقه مندی به شروع کارها با نام خدا ، انس با قرآن و ایجاد شور و نشاط  می شود .

  • مجهز شدن آموزشگاه به تب سنج

برای همه شما دانش آموزان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم .

 از امروز سه شنبه 25 شهریور ماه سال 1399 ، تمامی دانش آموزان در ورود به آموزشگاه توسط مربی محترم بهداشت سرکار خانم دادپور تب سنجی می شود و هر دانش آموزی که علایمی از تب داشته باشد اجازه ورود به کلاس داده نمی شود و همه دانش آموزان در ورود به سالن آموزشگاه پاهای خود را با فرشی که آغشته به مواد ضد عفونی کننده است ضد عفونی می کنند بعد وارد کلاس می شوند .

انرژی خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفی یا چیزهایی که از کنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژی خود را مصروف جنبه‌های مثبت «زمان حاضر» سازید.

  • آماده نمودن کلیپی از خاطرات شهدا به مناسبت هفته ی دفاع مقدس

هفته‌ جنگ هفته‌ افتخار است، هفته‌ مقدس است، در حقیقت  یک بزرگداشتی [است] از روحیه‌  ایثار مردم و مقاومت مقدس و دفاع مقدس. (امام خامنه‌ای)

در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهداء هشت سال جنگ تحمیلی ،معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری روز دوشنبه 31 شهریور ماه  سال 1399، محلی را برای ثبت فیلم ها و بیان مطالب اخلاقی مهیا نمودند ،تا دانش آموزان مشتاق به بیان خاطرات در این محل قرار بگیرند و خاطرات و دلنوشته هایی خود را بیان کنند از این فیلم ها کلیپی هر روز در هفته دفاع مقدس آماده و در کانال مدرسه قرار می گیرد.

امید است راه شهدا سرلوحه آینده سازان این مرز و بوم قرار بگیرد.

  • فضا سازی آموزشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس

سالروز شروع جنگ تحمیلی، اولین روز هفته‌ای است که با عنوان “هفته دفاع مقدس” نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریورماه آغاز و تا ششم مهرماه ادامه دارد و مردم ایران یاد و خاطره این ایام را گرامی می‌دارند.

دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.

امروز یک شنبه ۳۰ شهریور ماه سال 1399 ، معاونت محترم  پرورشی دبستان سرکار خانم نصیری و جناب آقای رحمانی  مربی محترم قرآن به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره ی رشادت های مردم غیرتمند ایران ، فضای مدرسه رو با نصب پوستر و عکس های مرتبط با این ایام پراز خاطره و فداکاری ، آماده کردند . تا دانش آموزانی که در مدرسه حضور دارند با یاد و خاطره این هفته آشنایی بیشتری پیدا کنند . این پوستر ها و عکس ها مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت .

دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20