گزارش مهر ماه

گزارشات سال ۱۳۹۸

1- برگزاری مراسم بازگشایی مدارس

فرشته ها از پشت پنجره های کلاس سرک می کشند به تماشای کودکانی که مشتاق،به درس های معلمی که زندگی را به آنان می آموزد ، گوش سپرده اند . هوا در این فضای مقدس نفس می کشد تا معطر شود.

با فرا رسیدن فصل پاییز، حال و هوای مهر ماه و درس و مدرسه به مشام میرسد حسی که فقط یک دانش آموز مدرسه ای آن را به خوبی درک و حس می کند، با ورود دانش آموزان به محیط علم و دانش در آموزشگاه مراسم باشکوهی با حضور همه همکاران محترم برگزار گردید .

برنامه های این مراسم به شرح ذیل اجرا گردید :

– تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط دانش آموز« نیک سیر »

– نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی

– قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع)

– اجرای سرود هماهنگ « مهر حسینی و شهدا »

– خوشامدگویی مدیریت محترم جناب آقای دلپسند و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و معرفی همکاران

– عبور دانش آموزان از زیر دروازه قرآن و هدایت شدن به سمت کلاس های درس

 2-اجرای سرود « سربازان مهر حسینی »

با شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت حماسه 8 سال دفاع مقدس که امتداد عاشورای حسینی می باشد،جا دارد دانش آموزان این دو تقارن را به فال نیک بگیرند و در جبهه علم و دانش و فرهنگی همچون گذشته و چه بسا بهتر از گذشته خوب بدرخشند .

روز دوشنبه اول مهر ماه سال 1398،با  سرپرستی مربی محترم پرورشی جناب آقای رحمانی ،سرود « سربازان مهر حسینی » توسط گروه سرود دبستان در مراسم آغاز سال تحصیلی جهت گرامیداشت حماسه 8 سال هفته دفاع مقدس اجرا گردید .

3-  حضور معاونین محترم آموزشی در کلاس های درس

بار دیگر فصل « مهر» از راه رسید و صحیفه نورانی دانش با انگشت تکاپو و تلاش دانش آموزان و صاحبان کسب علم و کمال ورق خورد و ملائک بال خود را برای حضور آنان گسترانید…

به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید ، معاونین محترم آموزشی در کلاس های درس حضور یافتند و سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان تبریک گفتند و پیرامون نکات انضباطی صحبت های را بیان کردند.

در پایان از درگاه یگانه سبحان برای تمامی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید ،موفقیت و بهرورزی و نیک فرجامی آرزو نمودند.

4- توزیع کتب درسی بین دانش آموزان

نسیم ،عطر پرواز را از سطرهای مقدس کتاب ها،همراه با صدای کودکان سرخوش مدرسه،به آسمان هفتم می رساند.

کتاب را زیاد مطالعه کنید تا بفهمید که هیچ نمى‌دانید.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و اول مهر ، با گام گذاشتن گلهای بوستان حسینی در کلاس های درس و شروع فصل علم و دانش ، کتابهای درسی بین دانش آموزان عزیز توزیع شد .

5- قرائت فرازهایی از زیارت عاشورا

در مراسم صبحگاهی روز سه شنبه دوم مهر ماه سال 1398،  پس از قرائت قرآن توسط دانش آموز نیک سیر ،به مناسبت ماه محرم ،فراز هایی از زیارت عاشورا توسط دانش آموز سردار آبادی قرائت شد در ادامه مربی محترم پرورشی پیرامون اهمیت قرائت زیارت عاشورا در ماه محرم صحبت هایی را ارائه نمودند.

6- تقویت مهارت دست ورزی در کلاس خانم عارفی

آماده سازی و پرورش شکوفه ها جهت به دست گرفتن مداد .

پس  از ورود شکوفه ها به بوستان علم و دانش ، آموزگار محترم کلاس اول یک، پس از آشنا نمودن نونهالان با خط راست، جهت آماده نمودن و تقویت انگشتان دست شکوفه های عزیز ، خمیر بازی و کاغذ ،در اختیار آنها قرار دادند. سپس از دانش آموزان خواستند که با خمیر بازی خط راست درست کنند و کاغذ ها را مچاله نمایند و به صورت توپ در بیاورند و آنرا پرتاپ کنند و با آنها بازی کنند . در پایان با کاغذ مچاله اشکال مختلف مانند « بستنی قیفی ،توپ و گوسفند و …. »درست کردند.

7- برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس یادآور حادثه‌اى عظیم و به بار نشستن نتایجى عظیم‌تر در سیر انقلاب ملت ماست و هیچ گاه از ذهن ملت محو نخواهد شد.

در دومین روز از ماه مهر ، به همت معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری ،نمایشگاهی به صورت داستانی کودکانه از زندگی نامه شهداء هشت سال دفاع مقدس ، جهت گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگان با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با حماسه آفرینی ملت ایران در دوران هشت سال از دفاع مقدس دایر شد؛ که مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت و استقبال این فرزندان انقلابی از حماسه آفرینان دفاع مقدس بی نظیر بود.

8-برگزاری مراسم شهادت حضرت امام زین العابدین(علیه السلام)

شهادت چهارمین ستاره درخشان آسمان ولایت و امامت، بزرگ مرد میدان صبر و مقاومت و مظهر تقوا و شجاعت، حضرت امام زین العابدین، سیدالساجدین علیه السلام ، را تسلیت می گوییم.

به مناسبت شهادت اسوه تقوی، شجاعت، کرامت،  زینت پرستندگان و سیدساجدان و پیشوای عابدان، امام علی بن الحسین علیه السلام ، مراسم عزاداری در سالن اجتماعات دبستان به همت معاون ومربی محترم پرورشی برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا تعدادی از دانش آموزان و معاون محترم آموزشی جناب آقای هاشمی زیارت عاشورا را قرائت کردند. سپس با نوحه خوانی جناب آقای هاشمی و آقای رحمانی ، دانش آموزان با قرار گرفتن در صف های منظم به سینه زنی پرداختند.

9- تدریس نگاره یک در کلاس خانم عارفی

دانش آموزان کلاس اول دو، نگاره یک « به خانه ی ما خوش آمدی » از کتاب فارسی خوانداری را فرا گرفتند.

ابتدا آموزگار در مورد اعضای خانواده و وظایف آنها در خانه صحبت کردند ،سپس با کمک ماکت اعضای خانواده ،شکوفه های عزیز آنها را بخش کردند ،در ادامه با مفهوم « بالای خط زمینه ،روی خط زمینه و پایین خط زمینه » آشنا شدند در پایان پس از درک این مفاهیم ،شکوفه ها با سوت معلم ، کلمات را بخش می کردند.

10- برگزاری اولین جلسه شورای معاونین در سال تحصیلی 99-98

اولین جلسه شورای معاونین در سال تحصیلی 99-98، در محل دفتر مدیریت با حضور معاونین محترم آموزشی و پرورشی و مربی بهداشت ،پیرامون برنامه ریزی برای مراسمات «ماه مهر ، اردوها و صبحگاهی و …. » برگزار گردید و در پایان حاضرین در جلسه پیرامون این موارد نظرات خود را بیان نمودند.

11-حضور معاونین محترم پرورشی در کلاس ها و ارائه رهنمودهای لازم پیرامون یادواره کودک ومحرم

 پیرو بخشنامه ی ارسالی از یادواره کودک ومحرم , معاونین محترم پرورشی در کلاس ها ،حضور یافتند و پیرامون موضوعات ارسالی « نقاشی، دلنوشته ،مداحی و عکاسی » به یادواره کودک و محرم صحبت نمودند و رهنمودهای لازم جهت رعایت نکات لازم در مورد آثار را ارائه دادند.

12-برگزاری اولین جلسه حضور امام جماعت در آموزشگاه

حدیثی از امام رضا علیه السلام در مورد نماز:ان الصلوة احسن صورة خلقها الله—به درستی نماز نیکوترین صورتی است که خدا آن را خلق کرد.

با استعانت از خداوند متعال روز پنج شنبه چهارم مهر ماه سال 1398، اولین جلسه ی برگزاری نماز جماعت با حضور محترم امام جماعت دبستان جناب آقای بروغنی ،مدیریت محترم و معاونین محترم پرورشی در محل دفتر آموزشگاه برگزار گردید .

در این جلسه در ارتباط با نحوه برگزاری نماز جماعت ،صحبت هایی ارائه شد .

13-برپایی نمایشگاه عکس از دلاور مردان دفاع مقدس

هفته ی دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ حماسه و ایثار و برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته ی اسلام و قرآن است .

به مناسبت گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس و به منظور یاد آوری رشادت های دلاور مردان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی ، به همت معاونین محترم پرورشی ، نمایشگاهی از مجموعه عکس های شهدای هشت سال دفاع مقدس ، در سالن اجتماعات دبستان برپا گردید.

این نمایشگاه مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت .

14-آموزش الگوها در کلاس خانم علیزاده

 آموزگار کلاس اول 3، ابتدا الگوها را به کمک خود دانش آموزان و خوراکی هایی که داشتند آموزش دادند ،سپس توسط یکی از دانش آموزان الگوی از حباب های ماهی درست نمودند و دانش آموزان تشخیص الگوی غلط و درست را فرا گرفتند و در انتها هر گروه یک الگو با خوراکی خودشان درست کردند.

15-آموزش وضو در پایه سوم تا ششم

رسول اکرم(ص): وضوکلید نماز است و نمازکلید وارد شدن به بهشت.

امام صادق (ع): وضو نور است و وضو گرفتن بر روی وضوی قبلی نوری است بر روی نور پس هرکس بدون اینکه احتیاج به وضوی جدید پیدا کند وضوی خود را تجدید نماید خدای عزوجل نیز بدون طلب استغفار و بخشایش توبه او را تجدید می نماید .

جهت صحیح وضو گرفتن دانش آموزان پایه های سوم تا ششم ، امام جماعت آموزشگاه جناب آقای بروغنی در کلاس ها حضور یافتند و نحوه صحیح وضو گرفتن را به دانش آموزان آموزش دادند. در پایان در مورد فضائل وضو ،صحبت هایی را ارائه نمودند.

گفتنی است که طبق برنامه نماز ، امام جماعت آموزشگاه در هر کلاس حضور یافتند و نحوه وضو گرفتن صحیح را به دانش آموزان آموزش دادند و اشکالات آنها را برطرف نمودند.

16-دعوت از یادگار سال های عشق وحماسه

آشنایی دانش آموزان با اسوه های ایثار و شجاعت

به مناسبت هفته دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهیدان و جانبازان سرافراز میهن، از جناب آقای ناظر یکی از اولیاء ،دعوت به عمل آمد و مراسمی با حضور مدیریت محترم ،معاونین محترم آموزشی و پرورشی،معلمین گرامی و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم در سالن اجتماعات دبستان برگزار گردید .

برنامه های این مراسم به شرح ذیل اجرا گردید:

– تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط دانش آموز نیک سیر

– پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران

– پخش کلیپی به مناسبت هفته دفاع مقدس

– سخنرانی جناب آقای ناظر با بیان خاطراتی از حوادث و دوران هشت سال دفاع مقدس

در پایان با اهداء ،هدیه ای به رسم یادبود از این عزیز دوران جنگ تحمیلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

17-گرامیداشت روز جهانی سالمند

سالمندان و کهن سالان، حلقه های ارتباط ما با تجربیات و درس های نسل های پیشین، و واسطه های امتداد سیر تمدن ها و فرهنگ ها هستند.

 همزمان با روز جهانی سالمندان ، مربی محترم بهداشت سرکار خانم دادپور در مراسم صبحگاهی پیرامون «اهمیت وجایگاه ویژه سالمندان در خانواده » صحبت هایی را بیان نمودند و از دانش آموزان خواستند که بیشتر به دیدار پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های خود بروند و پای صحبت ودرو دل این عزیزان بنشینند.

ما همیشه باید این را فراموش نکنیم که سالمندان امروز جوانان دیروزاند ، پس بهتر است اندکی به فردای خویش نیز بیاندیشیم و سالمندان ، این اندیشه های سرشار و خاموش را تکریم نماییم که تکریم بزرگان مایه برکت در زندگی است.

18- تدریس نگاره ی 3 «مقررات راهنمایی و رانندگی» در کلاس خانم علیزاده

نگاره 3 ، آشنایی با خیابان ،چراغ راهنمایی و پلیس تدریس شد.

آموزگار اول 3 سرکار خانم علیزاده ،برای تدریس نگاره 3 ،خیابان را در کلاس طراحی کردند و با درست کردن ماکت «پلیس ،ماشین و چراغ راهنما » دانش آموزان را با فضای خیابان آشنا نمودند،سپس دانش آموزان با لباس پلیس راهنمایی و رانندگی در کلاس تمرین عبور و مرور از خیابان را انجام دادند در ادامه دانش آموزان با خوراکی هایی که به کلاس آورده بودند چراغ راهنمایی خوراکی درست کردند و بسیار لذت بردند در انتها چراغ راهنمایی های خوراکی را نوش جان کردند.

19-تدریس حروف قرآنی به صورت شعر و داستان

 مربی قرآن خانم اعرابی حروف قرآنی را تدریس نمودند و تمایز بین حروف فارسی و عربی را برای دانش آموزان پایه دوم توضیح دادند و بعد از آن دانش آموزان حروف را به صورت شعر تکرار کردند .

در این تدریس دانش آموزان متوجه شدند که چهار حرف « گ ،چ ،پ ،ژ » در قرآن وجود ندارد و با مثالهایی که بیان شد، دانش آموزان به خوبی مفهوم درس را درک کردند..

20-برپایی نمایشگاه خلاقیت با برگ های درختان

ساخت کاردستی به عنوان تکلیف ، در دو روز تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا

به همت مدیریت محترم آموزشگاه ومعاونین محترم پرورشی ، در ایام تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا کاردستی به صورت عملی به دانش آموزان پایه های اول ودوم داده شد ،که با برگ های درختان تصاویر زیبای از طبیعت سالم و هوای پاک ترسیم نمایند .

با این آثار، در حیاط آموزشگاه  نمایشگاهی برپا گردید و مورد بازدید دیگر دانش آموزان قرار گرفت.

21- تدریس الگوها در کلاس چهارم یک

آموزش ریاضی به صورت بازی

آموزگار کلاس چهارم یک دبستان پسرانه واحد 1 – مشهد خانم بذرگر، ابتدا توضیحاتی راجع به اینکه الگو ها در زندگی روزمره چه کاربردی دارند را ارائه دادند. در ادامه دانش آموزان گروه بندی شدند و با استفاده از لگوهایی که در اختیار آنها قرار دادند.الگوهایی متنوع درست کردند.

22-حضور همکاران محترم صدا و سیما در آموزشگاه جهت تهیه مستند از فعالیت های چهاردهمین یادواره کودک ومحرم

با توجه به اهمیت تقویت روحیه ی دینی و مذهبی دانش آموزان و جهت اهمیت نگه داری حماسه ی عاشورا در اذهان دانش آموزان و عجین شدن زندگی و رفتار دانش آموزان عزیز با فرهنگ حسینی، یادواره کودک محرم هرساله از سوی مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) در مدارس ابتدایی برگزار می گردد.

در همین راستا با هماهنگی مؤسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین (ع)،جناب آقای تاج فر از صدا و سیمای خراسان رضوی ،در دبستان حضور یافتند و از روند اجرای فعالیت های دانش آموزان در چهاردهمین یادواره کودک ومحرم در رشته های « شعر ، نقاشی ،دلنوشته ،مداحی و عکاسی » ،مستند تهیه نمودند..

23- پخش اذان زنده از بلندگوهای آموزشگاه

تقویت وتعمیق فرهنگ اقامه نماز

با توجه به اینکه اقامه نماز اولین وظیفه الهی و بهترین وسیله تقرب ما به خداست،به همین منظور به همت مربی و معاون محترم پرورشی به صورت زنده اذان به وقت شرعی توسط دانش آموزان از بلندگوهای دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام ) شماره یک ، پخش شد.

24- تدریس نگاره ی ۳ با پلیس کوچولوهای کلاس خانم رحمت

هیجان درست کردن چراغ راهنمایی و تثبیت جای رنگ های آن به صورت عملی

آموزگار کلاس اول یک،ابتدا ماکتی از خیابان را در کلاس توسط شکوفه های عزیز درست کردند  و دانش آموزان را با قوانین عبور و مرور از خیابان و رنگ های چراغ راهنما آشنا کردند ،سپس دانش آموزان با استفاده از بیسکویت و اسمارتیز به صورت عملی چراغ راهنما درست کردند در پایان کاردستی خود را نوش جان نمودند.

25 -برگزاری مراسم ویژه ی شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها)

رقیه سه ساله، بزرگی را از پدر به ارث برد و پرچم عاشورا را به دوش کشید؛ با همان شانه های ظریف و تازیانه خورده اش. شهادت او در امتداد نهضت بیدارگرانه امام حسین علیه السلام است.

 به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت دردانه ی سه ساله ی امام حسین (ع)؛ حضرت رقیه ( س)، مراسم عزاداری و نوحه سرایی، با حضور همکاران و تعداد کثیری از دانش آموزان در سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

در همین راستا ابتدا توسط تعدادی از دانش آموزان و مربی محترم پرورشی ومعاون محترم آموزشی زیارت عاشورا قرائت شد در ادامه برنامه ی مدیحه سرایی اجرا شد ودانش آموزان در صف های منظم به سینه زنی پرداختند.

26-آموزش جدول شگفت انگیز

 آموزگار کلاس اول 3 سرکار خانم علیزاده ، با آموزش مفهوم ردیف وستون و بیان داستان جعبه مداد رنگی جدول سودوکو را به نوگلان حسینی آموزش دادند. سپس به صورت عملکردی جدول سودوکویی را که خانه های خالی داشت دانش آموزان پر کردند . در پایان تمرینات کتاب ریاضی را حل نمودند .

همچنین حین تدریس ،هنگام کامل شدن جدول ،جهت تکراری نبودن ستونها و ردیفهای جدول به دانش آموزان تذکر داده شد .

27-دستان کوچکی در انتظار مهرورزی شما

جشن عاطفه ها رویدادی است که همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس،با هدف کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و گسترش فرهنگ انفاق، احسان و دستگیری از نیازمندان در سراسر کشور برای جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای مردمی و سپس توزیع آنها در بین دانش‌آموزان نیازمند در کل کشور اجرا می‌شود.

در همین راستا، آموزشگاه با هدف به اجابت رساندن حس همدلی وهمیاری،  هدایای دانش آموزان را به صورت نقدی و غیر نقدی دریافت نمودند تا در مسیر تعلیم و تربیت ،به دست دانش آموزان نیازمند برسد و موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه نسل نو بیش از پیش فراهم گردد.

28- انتخاب همیاران پرورشی مهر ماه

در مراسم صبحگاهی توسط معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری ، تعدادی از دانش آموزان منتخب پایه های « چهارم ،پنجم و ششم » به عنوان همیاران پرورشی مهر ماه آموزشگاه انتخاب شدند و گردن آویز ویژه ی همیاران به این دانش آموزان تحویل داده شد.

وظایف همیاران پرورشی :

-انتخاب دانش آموزان جهت مراسم صبحگاهی با تأیید معاون محترم پرورشی

-نصب اطلاعیه و تبلیغات برای مناسبت های مختلف

-انتخاب و شناسایی دانش آموزان مستعد جهت اجرای مراسمات

….

29-برگزاری آزمون سنجش آغازین ویژه دانش آموزان پایه های دوم و سوم

روز دوشنبه پانزدهم مهر ماه دانش آموزان پایه های دوم و سوم در آزمون سنجش آغازین که به صورت هماهنگ بین مدارس ابتدایی امام حسین (ع)برگزار گردید شرکت کردند.

این آزمون با حضور کارشناس محترم مقطع ابتدایی جناب آقای رستگار ومدیریت محترم جناب آقای دلپسند و معاونین محترم آموزشی برگزار گردید.

دانش آموزان پایه ی دوم به بیست ویک سوال از دروس « ریاضی ،فارسی و علوم » و دانش آموزان پایه سوم به 30 سوال از دروس «فارسی ونگارش ،علوم تجربی و ریاضی » به مدت 30 دقیقه پاسخ دادند .

30-انجام تمرینات نقاشی جهت یادواره کودک ومحرم

مربی محترم نقاشی سرکار خانم قلی زاده در پایه های اول ،ابتدا در مورد واقعه ی عاشورا ،صحبت کردند ،سپس از دانش آموزان خواستند تا نقاشی از «صحرای کربلا ،نبرد امام حسین و یارانش با دشمنان»را به تصویر بکشند .

در پایان دانش آموزان در مورد نقاشی های خود برای دانش آموزان صحبت کردند.

31-برگزاری آزمون سنجش آغازین ویژه دانش آموزان دوره دوم

روز دوشنبه پانزدهم مهر ماه دانش آموزان دوره دوم در آزمون سنجش آغازین که به صورت هماهنگ بین مدارس ابتدایی امام حسین (ع)برگزار گردید شرکت کردند.

این آزمون با حضور کارشناس محترم مقطع ابتدایی جناب آقای رستگار ومدیریت محترم جناب آقای دلپسند و معاونین محترم آموزشی برگزار گردید.

دانش آموزان پایه ی چهارم به 35 سوال از دروس « ریاضی ،فارسی و علوم » به مدت 45 دقیقه و دانش آموزان پایه پنجم به 45 سوال از دروس «قرآن و هدیه های آسمانی ،مطالعات اجتماعی فارسی ونگارش ،علوم تجربی و ریاضی » به مدت 55دقیقه و دانش آموزان پایه ی ششم به 50 سوال از دروس « قرآن و هدیه های آسمانی ،مطالعات اجتماعی فارسی ونگارش ،علوم تجربی و ریاضی»به مدت 60دقیقه ، پاسخ دادند..

32-برگزاری اولین مجمع عمومی انتخابات انجمن اولیا ومربیان

 اولین مجمع انتخابات انجمن اولیا ومربیان ، رأس ساعت 16 روز دوشنبه با حضور مدیریت محترم جناب آقای دلپسند، معاونین محترم آموزشی، معاونت محترم پرورشی و مربی محترم پرورشی ، معاون محترم اجرایی و نماینده های محترم معلمین در سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط مربی محترم پرورشی جناب آقای رحمانی و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ،جناب آقای دلپسند پس از عرض خیر مقدم وتسلیت ایام ماه محرم و صفر ،خدمت والدین گرامی ، از زحمات اعضای محترم انجمن سال گذشته تقدیر و تشکر نمودند. سپس جناب آقای مقدم ، توضیحات لازم در مورد عملکرد انجمن سال قبل ارائه دادند .در ادامه با اهداء هدیه ای به ایشان از زحمات اعضای انجمن سال گذشته تقدیر شد .

در پایان جلسه با کاندید شدن 17 نفر از والدین ،10 نفر بعد از رأی گیری به عنوان اعضای انجمن اولیا ومربیان انتخاب شدند.

33-تدریس نگاره 6« بازی ،بازی ،تماشا » در کلاس اول 3

رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه واله ) می فرماید: به کودکان خود محبت کنید و نسبت به آنها ترحم نمایید. وقتی به آنها وعده دادید، وفا کنید زیرا آنها جز اینکه شما را روزی دهنده خود می بینند تصور دیگری ندارند.

به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته جهانی کودک ،آموزگار اول 3 سرکار خانم علیزاده ، شکوفه های عزیز را به بوستان نزدیک مدرسه بردند و در آن جا به مناسبت روز جهانی کودک ،نگاره 6 « بازی ،بازی ، تماشا » را تدریس نمودند و دانش آموزان در فضای شاد پارک با حضور گرم چند نفر از اولیاء محترم به بازی پرداختند و چای و کیک نوش جان کردند و از وسایل بازی استفاده نمودند.

34-خلاقیت در کلاس خانم اخوان

اجرای خلاقیت در کلاس های دوم «یک و دو »،چهارم یک وسوم یک

در شروع آموزش خلاقیت توسط مربی خلاقیت سرکار خانم اخوان ، کار اوریگامی سر موش مرحله مرحله توسط مربی انجام شد و دانش آموزان عزیز آنرا مطابق الگو انجام دادند،سپس آنرا در دفتر خلاقیت چسباندند و با کامل کردن تن موش اطراف آنرا به شکل دلخواه تزیین کردند و دانش آموزان توسط مربی امتیاز دریافت نمودند.

35-انجام معاینات پديکلوز در کلیه ی پایه ها

پديکلوز که در زبان عاميانه رشک يا شپش ناميده مي شود . يك انگل خارجي است واز خون انسان تغذيه مي نمايد كه قدمت آلودگي با آن به دوران قبل از تاريخ برمي گردد. بزاق شپش حاوي مواد ضدانعقادي است که از لخته شدن خون جلوگيري کرده و خارش شديدي را موجب مي شود . در واقع شپش نمي پرد و نمي جهد بلکه حرکت سريع دارد .

سرکار خانم دادپور مربی محترم بهداشت آموزشگاه با حضور در کلاس ها ،با توجه با شروع فصل سرما و شیوع شپش ،سر تمام دانش آموزان را نگاه کردند در صورت پیدا شدن هر نوع حشره روی سر دانش آموزان به اولیاء محترم اطلاع دادند تا راه درمان را آغاز نمایند.

36-برگزاری مراسم آغازین قرآن در پایه اول

آغاز آموزش روخوانی قرآن در پایه ی اول

همزمان با آغاز آموزش روخوانی قرآن پایه ی اول و با هدف ایجاد انگیزه و علاقه جهت آشنایی دانش آموزان با کلام زیبای وحی و انس هرچه بیشتر با این کتاب آسمانی، در روز سه شنبه 16مهر ماه سال 1398، جشن با شکوهی با حضور مدیریت محترم آموزشگاه جناب آقای دلپسند، آموزگاران محترم پایه اول، مربی محترم قرآن سرکار خانم اعرابی و معاونت محترم پرورشی در سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

برنامه های این مراسم به شرح ذیل اجر اشد :

– تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط دانش آموز سید محمد مهدی حسینی کلاس اول دو

– صحبت های مدیریت محترم پیرامون «احترام به قرآن »

– اجرای سرود های قرآنی به صورت کلاسی

– اجرای مسابقات متنوع بین دانش آموزان

– اجرای سرودی با موضوع امامان توسط دانش آموزان « امیر محمد حکیم زاده،امیر علی پور نبی و سبحان قندری »

– اجرای دکلمه توسط دانش آموز محمد بابائی

در پایان کتابهای قرآن که تزیین شده به همراه هدیه ای به رسم یادبود به دانش آموزان تقدیم شد و از آنها پذیرایی به عمل آمد.

37-فرستادن بادبادک های مزین شده به نام یا حسین (علیه السلام) به آسمان به مناسبت روزجهانی کودک

هر کودکی یک هنرمند است ، مساله مهم “هنرمند ماندن” است.

به مناسبت روز جهانی کودک ،دانش آموزان پایه ی دوم به همت معاونت محترم پرورشی و آموزگاران محترم پایه دوم به حیاط آموزشگاه رفتند  و در آنجا بادبادک های دست ساز خود دانش آموزان را که مزین به نام یا حسین (علیه السلام) بودند را  به آسمان فرستادند و یک روز شاد را در کنار دوستان خود سپری کردند.

در این روز لبخند زیبایی بر لبان دانش آموزان ایجاد شد.

38-گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی

آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد.

روز آتش نشانی در واقع بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم كه از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی كنم.

در همین راستا مربی محترم بهداشت سرکار خانم دادپور از جناب آقای میرزایی مقدم ،دعوت به عمل آوردند .

دانش آموزان کلاس سوم و چهارم به همراه معلمین محترم خود به سالن اجتماعات دبستان رفتند و آتش نشان محترم جناب آقا ی میرزایی مقدم، با پخش کلیپ های متنوعی و صحبت های در قالب شعر و داستان ، به آموزش نکات ایمنی پرداختند .

در پایان از آتش نشان محترم با اهداء ،هدیه ای به رسم یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد.

39-زیارت امام مهربانی ،امام رضا (ع) ویژه دانش آموزان پایه پنجم

گفتم به دل که بهر گدایی کجا روم ؟گفتا برو به طوس بگو یا اباالجواد …

بعد از گذشت هفده روز از ماه مهر ،دانش آموزان پایه پنجم این آموزشگاه به همراه آموزگاران و مربی محترم پرورشی به پابوس امام مهربانی ها رفتند .

دانش آموزان با قرائت زیارت نامه و اقامه ی دو رکعت نماز زیارت، به پیشگاه آن امام همام عرض ارادت نمودند.

در این اردوی معنوی ، دانش آموزان از برنامه های فرهنگی و معنوی این مکان مقدس بهره مند شدند.

40-حضور دانش آموزان در اولین نماز جماعت در سال تحصیلی 99-98

نماز اول وقت مايه خشنودى خداوند، ميان وقت دربردارنده رحمت خداوند وپايان وقت، موجب عفو خداوند است.

با استعانت از خداوند متعال، بعد از آموزش وضو در تمام پایه ها توسط امام جماعت آموزشگاه جناب آقای بروغنی،زنگ نماز در آموزشگاه نواخته شد و اولین نماز جماعت آموزشگاه با حضور پرشور دانش آموزان پایه ششم و کادر آموزشگاه به امامت حجت السلام حاج آقای بروغنی در نمازخانه ی آموزشگاه برگزار گردید.

41-نصب برنامه نماز روی برد هر کلاس و راهروها

نماز به معنای واقعی کلمه عمود دین است؛ معنای عمود این است که اگر نبود، سقف فرو میریزد؛ بنا شکل بناییِ خود را از دست میدهد؛ نماز این است.

نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادتهای دیگر هم قبول می شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی شود.

با توجه به اهمیت نماز ،معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری برنامه نماز را به صورت سالانه تکمیل و سپس داخل هر کلاس جهت اطلاع و آگاهی دانش آموزان و معلمین محترم نصب نمودند. این برنامه روی برد راهرو طبقه همکف هم نصب گردید. .

42-نقاشی فصل پاییز در کلاس خانم قلی زاده

در فصل پاییز ،برگ ها به جای صرفا سبز بودن،می توانند زرد، قرمز، قهوه ای و نارنجی بودن را انتخاب کنند.

در زنگ نقاشی سرکار خانم قلی زاده مربی نقاشی ،در پایه دوم ،ابتدا در مورد« فصل زیبای پاییز ، ماه های فصل پاییز و رنگ های فصل پاییز » صحبت کردند . سپس دانش آموزان را با رنگ های گرم « زرد ،قرمز و نارنجی » که بیشتر در فصل پاییز است آشنا نمودند و دانش آموزان با راهنمای های ایشان در مورد این فصل زیبای خداوند نقاشی کردند, که دانش آموزان نقاشی های زیبایی را ترسیم کردند.

43-نواختن زنگ بهداشت روان در آموزشگاه

شعار بهداشت روان سال 1398:ارزش زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم .

چگونه بهداشت روان خود را حفظ کنیم ؟ورزش و مطالعه داشته باشیم ،برنامه ریزی در کارها و تفکر مثبت، تغذیه مناسب ،خواب کافی داشته باشیم .در صورت وجود مشکل با مشاور مشورت کنیم .

در اولین روز از هفته بهداشت و روان،زنگ بهداشت و روان در آموزشگاه نواخته شد.مشاور محترم دبستان سرکار خانم جعفری ،در مراسم صبحگاهی صحبت هایی پیرامون «هفته بهداشت و روان و شعار بهداشت و روان سال 1398 »را بیان نمودند.

بهداشت و روان یعنی :حال خوب،رفتار خوب ،گفتار خوب

همانطور که جسم ما نیازمند به مراقبت و توجه است روان و روح ما نیز نیاز به مراقبت دارد.

44-تشرف دانش آموزان پایه اول به حرم امام رضا (ع)

با عبور دانش آموزان پایه اول به همراه آموزگارشان و معاون محترم پرورشی از زیر قرآن ،این عزیزان راهی حرم امام مهربانی ها ،امام رضا (علیه السلام ) شدند.

دانش آموزان بعد از عرض ارادات به ساحت مقدس این امام همام ،جهت ارتقا بخشیدن و آموزش مهارت‌های دینی در کنار زیارت به سمت نمایشگاه « کبوترانه» رفتند و در آنجا از کارگاههای مختلف آموزشی و تفریحی استفاده کردند.

45-بزرگداشت روز حافظ ،شاعر بزرگ ایرانی

آشنانمودن دانش آموزان با شاعران بزرگ ایرانی

روز بیستم مهر ماه روز بزرگداشت شاعر بزرگ ایرانی است ،در همین راستا جهت آشنایی دانش آموزان با شاعران بزرگ ایرانی ، در مراسم صبحگاهی یکی از دانش آموزان پایه پنجم مبین رحمن پناه در مورد این بزرگ مرد شعر و ادب پارسی خواجه شمس الدین حافظ شیرازی، مطالبی را بیان کرد در ادامه آموزگار ادبیات پایه پنجم جناب آقای صادقی ، در مورد این مطالب از دانش آموزان سوالاتی را پرسیدند.

46-نصب لوحه ی مربوط به حفظ جزء سی قرآن در دوره اول

حاملان قرآن(حافظان قرآن) عارفان اهل بهشت و تلاش کنندگان در راه خدا پیشوایان اهل بهشت و پیامبران، سادات و سروران اهل بهشت هستند.

این لوحه ی به همت مربی محترم قرآن سرکار خانم اعرابی تنظیم و با همکاری آقای حمیدزاده تهیه شد و در پایه های « اول ،دوم و سوم »نصب گردید .

جهت تشویق وترغیب دانش آموزان به حفظ سوره ها ،بعد از حفظ سوره ها آموزگار قرآن به دانش آموزان امتیاز دادند و در صورتی که امتیاز آنهابه حد مشخص شده برسد دانش آموزان از معلم قرآن جایزه گرفتند .

توضیحات لازم توسط مربی گرامی قرآن در زمینه چگونگی حفظ سوره های قرآن به دانش آموزان داده شد .

47- تدریس نگاره 8 « چه دنیای زیبایی » در کلاس خانم عارفی

ابتدا آموزگار کلاس اول دو،دانش آموزان را با باغ وحش و حیوانات وحشی و اهلی ،آشنا نمودند،سپس کلمات زیر نگاره را بخش و صداکشی کردند ،در ادامه دانش آموزان ماسک حیوانات را گذاشتند و با همفکری و مشورت هم قصه ی در مورد حیوانات ساختند و این قصه را به صورت نمایش اجرا کردند . در پایان دانش آموزان با برگ هایی که آورده بودند به صورت گروهی ،حیوانات مختلف درست کردند .

48-برگزاری جلسه مشاوره گروهی ویژه دانش آموزان پایه ششم

هدف به ما کمک می کند تا مسیر درستی در زندگی انتخاب کنیم .

جلسه مشاوره گروهی در پایه های ششم ،توسط مشاور محترم دبستان سرکار خانم جعفری برگزار گردید. در این جلسه مشاور محترم پیرامون « روشهای صحیح مطالعه ،تغذیه سالم ،مثبت نگری و تکنیک های افزایش تمرکز » صحبت کردند و دانش آموزان را راهنمایی نمودند.

ذهن برای رسیدن موفقیت نیاز به هدف دارد.

49-برگزاری اردوی زیارتی یاسر و ناصر(علیه السلام) ویژه دانش آموزان پایه چهارم

این امام زادگان از فرزندان امام موسی بن جعفر (علیه السلام) هستند و باهجرت امام رضا (علیه السلام) همراه با اهل بیت امام به ایران بویژه خراسان مهاجرت کردند.

دانش آموزان پایه چهارم به همراه معلمین خود و مربی محترم پرورشی جناب آقای رحمانی ، در اردوی زیارتی حرم امامزادگان یاسر و ناصر (علیه السلام) شرکت نمودند، که در این اردوی معنوی با اجرای مراسم «قرائت صلوات خاصه امام رضا ، قرائت زیارت عاشورا »در محل صحن امامزادگان ، دانش آموزان از فضای فرهنگی و معنوی این مکان مقدس بهره مند شدند.در ادامه جناب آقای رحمانی مربی محترم پرورشی ، صحبت های در مورد این امام زادگان بیان نمودند .

در پایان دانش آموزان بسته های را از طرف این آستان متبرکه هدیه گرفتند.

50-زیارت امام مهربانی ها، امام رضا (علیه السلام) ویژه دانش آموزان پایه دوم

دانش آموزان پایه دوم این آموزشگاه به همراه آموزگاران و معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری بعد از عبور از زیر قرآن ،به پابوس امام مهربانی ها رفتند .

در آن جا به مکان آداب زیارت واحد کودک و نوجوان رفتند و از برنامه های معنوی این قسمت فیض بردند وبه دانش آموزان جوایزی اهداء گردید .

در این اردو ی معنوی دانش آموزان در مسجد گوهر شاد حضور یافتند و در آنجا بعد از قرائت صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام)، یک از خادمین گرامی راجع به معماری اسلامی این بنا توضیحاتی را بیان نمودند.

51-برگزاری جلسه ی انتخاب هیئت رئیسه ی انجمن اولیا و مربیان

از اینکه گرانبهاترین هدیه الهی تان را به دست ما سپرده اید که به زیور دانش و اخلاق مزین گردند،خدا را سپاسگزاریم و از او نیز برای این مسئولیت سنگین یاری می جوئیم.

 جلسه ی انتخاب اعضای هیئت رئیسه ی انجمن، رأس ساعت 16 روزدوشنبه 23 مهر ماه ؛با حضور مدیریت محترم جناب آقای دلپسند، نماینده معلیمن جناب آقای صادقی،معاون محترم آموزشی و اجرایی و اعضای منتخب انجمن در دفتر مدیریت آموزشگاه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای دلپسند ،پس از عرض خیر مقدم و تبریک، خدمت اعضای محترم انجمن، از زحمات اعضای محترم انجمن سال گذشته تقدیر و تشکر نمودند. سپس به ارائه ی قوانین مندرج در دفتر فعالیت های انجمن پرداختند و توضیحات مورد نیاز را ارائه نمودند و اعضای محترم انجمن نظرات خود را بیان کردند.

در ادامه ی جلسه اعضای هیئت رئیسه ی انجمن اولیا و مربیان با رأی گیری انتخاب شدند.

52- حضور دانش آموزان پایه ی اول در مسجد محله آموزشگاه

 تمامی دانش آموزان پایه اول به همراه معلمین محترم خود و معاون محترم پرورشی به مسجد نزدیک مدرسه رفتند و سپس معلمین هر کلاس توضیحاتی در مورد آداب مسجدو تسبیحات حضرت زهرا(س) برای آنها بیان کردند . در ادامه نگاره 9 « مسجد محله » به صورت کامل توسط آموزگاران محترم پایه اول تدریس شد و از دانش آموزان خواسته شد این کلمات « اذان ،پنجره ،مسجد و…. » را بخش و صداکشی کنند و با آنها جمله سازی نمایند .

در انتها دانش آموزان کلاس اول 3 و اول دو ، به همت یکی از اولیاء محترم ، جانماز هدیه گرفتند.

53-برگزاری همایش وکارگاه استانی بهداشت وروان

همایش کارگاه استانی هفته بهداشت و روان با حضور مدیر کل آموزش وپرورش ، مسئولین استانی و سخنران علمی سرکار خانم دکتر سپهری شاملو عضو هئیت علمی دانشگاه فردوسی برگزار گردید.

این جلسه در پژوهش سرای فرهنگ و ادب فارسی به مناسبت هفته بهداشت وروان و با دعوت از مشاوران منتخب نواحی هفتگانه مشهد برگزار گردید.در این جلسه پیرامون «مشاوره و سبک زندگی اسلامی – ایرانی »صحبت هایی بیان شد.

مشاور محترم آموزشگاه سرکار خانم جعفری هم در این جلسه حضور داشتند.

54-ارسال 600 اثر به دبیرخانه چهاردهمین یادواره کودک و محرم

تمام آثار « نقاشی ،دلنوشته ،عکس و نوحه خوانی » به همت مربی محترم نقاشی سرکار خانم قلی زاده و سرکار خانم نصیری معاونت محترم پرورشی به دبیرخانه چهاردهمین یادواره کودک و محرم ارسال گردید.

پیرو بخشنامه دریافتی از دبیر خانه ی چهاردهمین یادواره ی کودک و محرم و ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در یادواره، پس از جمع آوری آثار و سازماندهی، تعداد 600 اثر از دانش آموزان شامل تعداد « 404  اثر نقاشی ،163اثردلنوشته ،20 اثر عکس و 13 اثر نوحه خوانی » به دبیرخانه ی یادواره کودک و محرم ،ارسال گردید .

55-توزیع آش و حلوای نذری بین دانش آموزان

 به مناسبت ایام دهه آخر صفر و اربعین حسینی ، غذای نذری بین دانش آموزان توزیع گردید.

مراسم نذری دادن مملواز ارزشهای انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنتهای ماست و نشانه هایی از عواطف –احساسات و یکدلی مردم و شریک بودنشان در عزای سرور و سالار شهیدان است.

در همین راستا به مناسبت اربعین حسینی و زنده نگه داشتن سنت دیرینه و پسندیده آیین نذری دادن بین دانش آموزان؛ به همت مدیریت محترم آموزشگاه ،معاونت محترم پرورشی ،معلمین و مربیان گرامی ،در سالن اجتماعات سفره های پهن شد و آش و حلوای نذری بین دانش آموزان توزیع گردید.

56-برگزاری جشنواره غذا در آموزشگاه

پيامبر صلى‏ الله‏ عليه ‏و‏ آله:با هم غذا بخوريد و پراكنده نباشيد، كه بركت با جماعت است.

به مناسبت روز جهانی غذا و گسترش فرهنگ استفاده از غذاهای سالم و خانگی و با هدف شناساندن غذاهای مفید و غیر مفید به دانش آموزان امروز جشنواره ی از غذاهای سنتی « آش ،شله زرد ،حلوا و شیربرنج » به همت مربی محترم بهداشت خانم دادپور،در آموزشگاه برگزار گردید .

57- ثبت نام از کاندیداهای بیست و دومین دوره شورای دانش آموزی

تشویق دانش آموزان به انجام امور « امید آفرینی ،مشارکت پذیری و مهارت آموزی»

پیرو بخش نامه ارسالی از اداره آموزش وپرورش ناحیه 6،روز بیست و نهم مهر ماه ،معاونین محترم پرورشی در کلاس های دوره دوم ،حضور یافتند و بعد از آشنایی دانش آموزان با انتخابات ،از دانش آموزان متقاضی در کاندیداهای بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی ثبت نام به عمل آوردند .

58- نصب جایگاه تبلیغات شورای دانش آموزی

آشنایی دانش آموزان با قوانین و اهداف انتخابات

به همت معاونین محترم پرورشی ،جهت مشارکت وهمکاری وتوجه به اصل دانش آموز محوری و مشارکت مؤثر و علمی دانش آموزان در تصمیم گیری و بهره مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری در بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی ، جایگاهی مخصوص جهت تبلیغات کاندیداهای شورای دانش آموزی ،نصب گردید.

59-برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اولیا به مناسبت هفته بهداشت و روان

رضایت از زندگی و تلاشی برای بهبود آن و امیدواری به آینده نشانه سلامت روان فرد است .

کارگاه آموزشی به مناسبت هفته بهداشت و روان با موضوع «ارزش زندگی کردن » ویژه اولیای دوره دوم با هماهنگی مدیریت محترم جناب آقای دلپسند و مشاور محترم آموزشگاه سرکار خانم جعفری وهمراهی معاون محترم پرورشی سرکار خانم نصیری ومعاون محترم آموزشی جناب آقای بیگی در سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید .

در این جلسه با حضور ارزشمند جناب آقای دکتر بهنام فر مدرس دانشگاه فردوسی برگزارشد و حضار محترم از بیانات ارزشمند ایشان پیرامون« ارزش زندگی کردن »استفاده بردندوایشان با استفاده از پخش پاورپوینت و ارائه تصاویر این موضوع را به خوبی برای حضار محترم بیان کردند.

60-برگزاری جلسه پرسش و پاسخ انتخابات شورای دانش آموزی

جلسه ی پرسش و پاسخ با حضور مدیریت محترم جناب آقای دلپسند ، معاونین پرورشی ،معلمین و دانش آموزان پایه ی پنجم در سالن اجتماعات آموزشگاه برگزار گردید.

در این جلسه دانش آموزان که کاندیدای بیست و دومین انتخابات شورای دانش آموزی بودند با صحبت پیرامون«برنامه های خود و سوابق و مقام های علمی و ورزشی و فرهنگی » رزومه کاری خود را به دیگر دانش آموزان معرفی نمودند.

در پایان، جلسه پرسش وپاسخ بین دانش آموزان برگزار گردید.

61-برگزاری دومین جلسه ارتباط معلمین با اولیاء پایه ی اول

در راستای هدف متعالی تعلیم و تربیت و نیز ارتباط بیشتر اولیا با معلمین ،دومین نشست اولیا با معلمین محترم برگزار گردید.

ساعت 15:30روز سه شنبه 30 مهرماه،دومین جلسه ارتباط معلمین با اولیاء پایه ی اول ، در محل کلاس درس با حضور اولیاء محترم ،برگزار گردید.

در این جلسه معلمین محترم پیرامون « نکات مهم درسی ، اهداف بخش نگاره ها و برنامه ها»توضیحات لازم را بیان کردند ودر پایان پاسخگویی سوالات والدین محترم بودند. در این جلسه مدیریت محترم جناب آقای دلپسند در کلاس ها حضور داشتند.

گفتنی است که در این جلسه جناب آقای هاشمی در دفتر ، پاسخگویی موارد انظباطی دانش آموزان بودند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20